Ενίσχυση της συνεργασίας με φορείς-εξωστρέφεια/καλές πρακτικές
Το 1ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του Σχεδίου Δράσης: Ενίσχυση της συνεργασίας με φορείς-εξωστρέφεια, ανέπτυξε σχέσεις συνεργασίας με τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Καλαμάτας. Μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος και της ειδικότητας Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής συνοδεία των καθηγητών τους, επισκέφτηκαν τη Δημόσια Βιβλιοθήκη στο πλαίσιο του προγράμματος «Μπες βιβλιοθήκη… ψάξε…βρες». Η Υπεύθυνη του προγράμματος δράσης της βιβλιοθήκης κα Ευαγγελία Μακρή σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό και συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμάτας κα Μαρία Λιναρδοπούλου, σχεδίασαν δράση σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων.
Η δράση ξεκίνησε με τον χωρισμό των μαθητών/τριών σε τρεις ομάδες. Οι δύο πρώτες ομάδες αξιοποίησαν τα τεκμήρια:
-Νίκος Ψιλάκης, Λαϊκές τελετουργίες στην Κρήτη (Καρμάνωρ)
-Ζωολογία (Εκδοτική Αθηνών),
ενώ η τρίτη ομάδα παρακολούθησε το βίντεο «και τα ζώα έχουν δικαιώματα!».
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες συγκεντρώθηκαν όλοι μαζί και συζήτησαν για τις μορφές κακοποίησης των ζώων και εξέτασαν ποιες διατάξεις της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων καταπατώνται σε διάφορες περιπτώσεις.
Η δράση ολοκληρώθηκε με ένα δημιουργικό αφιέρωμα στη σπουδαία ζωγράφο Φρίντα Κάλο, απολαμβάνοντας ορισμένους πίνακές της που περιλαμβάνουν ζώα.
Σκοπός της παρούσας δράσης ήταν να φέρει σε επαφή τους μαθητές/τριες με τη μεθοδολογία έρευνας, να τους/τις βοηθήσει να κατανοήσουν την αναγκαιότητα χρήσης και συνδυασμού πληροφοριών από ποικιλία πηγών πληροφόρησης. Οι μαθητές/τριες έχοντας ως αφορμή ένα συγκεκριμένο προς διερεύνηση θέμα (στα πλαίσια των μαθημάτων: Ζωική Παραγωγή, Περιβάλλον & Γεωργία και Βιολογική Εκτροφή Αγροτικών Ζώων), συμμετείχαν ενεργά στην υλοποίηση μίας στρατηγικής έρευνας που περιελάβανε βήματα όπως η διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων, η επιλογή τρόπων αναζήτησης, η χρήση κατάλληλων πηγών πληροφόρησης, η αξιολόγηση, η επιλογή και η χρήση πληροφοριών από έντυπες και ψηφιακές πηγές, καθώς και η σύνταξη της βιβλιογραφίας.
Οι μαθητές/τριες μέσα από αυτή τη δράση:
* βίωσαν τρόπους μάθησης έξω από την σχολική κοινότητα,
* έμαθαν πώς να μαθαίνουν μέσα από διαδικασίες έρευνας,
* έγιναν μέλη της βιβλιοθήκης βγάζοντας κάρτα μέλους δανεισμού βιβλίων και
* αποτέλεσε αφορμή για περαιτέρω ενασχόληση με τον κόσμο των ζώων.
Η παραπάνω δράση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 και εντάσσεται στις καινοτόμες διδακτικές-μεθοδολογικές πρακτικές στη διδασκαλία των μαθημάτων και στις εξωδιδακτικές και εξωσχολικές δραστηριότητες.
1o ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ






